cw: 124 pounds

målet för idag var ju 124 lbs (vet inte om jag skrivit det?) och idag visade vågen 124,4 lbs så det är väl okej. nästa mål kommer dock bli betydligt svårare att uppnå, 121 lbs (55 kg) till på onsdag. imorgon är det ju valborg och det betyder att jag ska dricka och kommer ju att äta en massa då också antar jag. tänkte även äta normalt idag. hoppas det fungerar att ändå nå 121 lbs till på onsdag och om det inte funkar så ska jag inte ha två "lediga" dagar såhär mer har jag bestämt. kanske inte kommer blogga så mycket nu förrän på söndag heller eftersom jag knappast kommer ha något att komma med. stay strong!
p.s. ska försöka att inte väga mig nu förrän på onsdag. undrar hur det kommer gå

minus 0,3 kg och lite annat babbel

okej, ska erkänna att jag smygvägde mig för en stund sedan. vågen visade 125,2 lbs. det är 56,7 kg. jag blev besviken även fast jag vet att det är bra med tanke på att måndags = 57 kg, tisdags = hetsåt massor och nu ligger jag ändå under det jag vägde i måndags. vill ju så gärna ligga på något på 55 kg imorgon dock, men det verkar ju helt omöjligt nu så satsar på att hamna någonstans på 124 lbs istället. hoppas på att kunna hamna under 120 lbs någon gång under nästa vecka. imorgon är det fredag och valborg så jag tror jag ska ha min ätdag imorgon. vi får se.
otroligt smala och vackra ann från top model. stor inspiration för mig

detta med träning

försökte hoppa hopprep för sisådär två timmar sedan. denna otränade kropp orkade i... håll i er nu... fyra minuter. trodde jag skulle kräkas sen, skämtar inte ens. förbrände åtminstone 40 av dagens 170 kalorier så 130 kcal än så länge. ska äta lite flingor och gul mjölk snart dock. har även druckit en kopp grönt te.
bland mina inspirationsbilder hittar vi just nu något så oorginellt men dock så vackert som mary kate olsen. denna kvinna, jag kan titta på henne i en timme.

going strong

klockan är halv fem nu och jag har fortfarande inte ätit något idag. känner mig stark. vi får se hur länge till jag kan hålla mig borta från maten. borde ta en promenad men det är så tråkigt att göra det ensam och är fortfarande för sjuk för att sticka ut och springa.

riskakor och kellogg's

hej på er fina ni. idag är min feber borta tror jag, fortfarande inte helt frisk men kanske att jag orkar ta en promenad åtminstone. har även bestämt att jag ska börja springa och pappa har lovat att sponsra mig med träningskläder och skor. än så länge har jag inte ätit något alls, börjar dock känna mig lite hungrig men ska försöka hålla mig borta från mat fram till runt 15. hade tänkt äta kellogg's special k med gul mjölk och 2-3 riskakor idag, endast. det är väl rätt ok? vad kan kaloriintaget hamna på? 350-450 kanske. stay strong.

ett pound om dagen är bra för magen

hej på er. idag har jag varit så fruktansvärt sjuk och har ätit massor pga detta, men mår även mycket bättre nu. kan inte svälta när jag är jättesjuk, mår verkligen fruktansvärt dåligt både psykiskt och fysiskt av det. hoppas att jag inte blir sämre imorgon igen för isåfall ska jag satsa relativt hårt imorgon och på torsdag! räknar numera min vikt i pounds istället för kilon pga min twitter. när jag vägde mig imorse vägde jag exakt 57 kg, har alltså gått ned 1,6 kg på två dagar. helt okej. tänker inte väga mig förrän på fredag nu. hoppas på att väga 123 lbs (väger 125,5 nu) vilket är lite mer än ett kilo ner från min nuvarande vikt för er som inte kan räkna i pounds. går förmodligen upp en del idag också, har tryckt i mig massor med mat plus glass för att lindra min onda hals.
har räknat ut att om jag går ner 1 lbs (0,5 kg) varje dag med en dags undantag i veckan fram till 10 juni (min skolavslutning) kommer jag att ligga på min målvikt 99 lbs (45 kg) redan då. självklart går jag inte ner 0,5 kg varje dag men vissa dagar kan jag gå ner 0,7 kg medan andra dagar kan jag gå ner 0,2 kg. det kan ju variera ännu mer till och med, som ni säkert vet. målet är annars att nå det till 12 juli. hoppas det här fungerar och att ni mår bättre än vad jag gör. stay strong!

äter mer än vad jag borde

jag bara äter och äter nu när jag är hemma och är sjuk. tur att jag inte trycker i mig något rent livsfarligt iaf. detta är vad jag har hunnit sätta i mig idag:
- en knäckebrödsmacka (en sån trekant) med ett tunt lager smör och grillkrydda, hej fetto men det var dock innan fruktfastan
- en liten sallad (ja jag får äta sallad också förlåt)
- en halv grapefrukt
- ett halvt glas juice
känner mig fet

fruktfasta

har bestämt mig för att ha en fruktfasta i 48 timmar istället. åtminstone 24. grapefrukt och juice är tillåtet, annars bara det vanliga med cola light, vatten och grönt te. kanske även gurka, det är det ju nästan inga kalorier alls i. vet inte varför jag är så svag just nu, kan bero på att jag har feber, ont i hela kroppen osv. vill verkligen komma ner till mitt första mål 55 kg den här veckan. är hela 2,4 kg kvar, men om jag klarar av den här fastan så kanske jag lyckas gå ner åtminstone 1,5 kg? vill inte vara för optimistisk.
än så länge: en och en halv timme av 48 avklarade. miles to go.

bruten fasta och ny fasta

ok jag lyckades endast hålla min fasta i 14.5 timmar. kunde verkligen inte somna igår så jag gick upp och åt kanske 250 kcal. ja, jag är sämst men jag startar en ny fasta nu och nu vet jag vad jag har att vänta mig
vägde mig nyss och vägde 57,4 kg. jag har alltså gått ned 1.2 kg på ett dygn ändå, trots min brutna fasa. hoppas att jag klarar ett dygn den här gången. wish me luck.

13 timmar fasta

har nu fastat 13 timmar och sitter här med ett glas iskallt vatten. egentligen har jag inte ätit på kanske 21 timmar eftersom jag somnade kanske två inatt, men började räkna när jag vaknade. är hungrig, men ska kolla på big brother, top model och family guy och försöka sova istället för att tänka för mycket på mat

återupptar bloggen

hej, denna blogg hade jag helt glömt bort eftersom jag övergått till en twitteraccunt istället. kom ju inte så långt här, men ska försöka återuppta bloggandet igen nu, ifall jag lyckas hitta några läsare.
läget just nu är så att jag åt så jävla fruktansvärt mycket i helgen och gick upp massor. binge! ligger nu på 57,9 kg och fastar åtminstone idag, kanske även imorgon. vi får se hur jag mår.
pimplar i mig icas light-cola för att hålla hungern under kontroll.

RSS 2.0