58,6 kg

Jösses. Jag har gått upp 1,4 kg i helgen. Det här är ju ett tecken på att jag inte kan hålla på och äta så mycket på helgerna heller. Nog för att jag hetsåt en massa igår istället för att låta bli, men ja det är ju inte bra. Har idag bara ätit ett äpple och ska försöka att äta så lite som möjligt resten av dagen, men dock är jag hungrig och måste äta något mer nu.
Ska försöka att ändra mitt ätande ordentligt och inte hetsa omkring så mycket. Förvirrande inlägg.

Njuter av helgen!

Just nu är det skönt i matväg. Njuter av att kunna äta idag! Imorgon blir det ju som sagt hårda tag igen. Hårdare den här gången dessutom. Måste ner till något kring 56 nästa vecka, trots lov. Vill så gärna. Får njuta klart idag och sen lite svääääält imorgon. Sjukt det låter. Är inte så sjukt, förlåt!

Helg och förhoppningar inför nästa vecka

Vägde mig idag och vägde fortfarande 57,2 kg. Det känns ok eftersom jag verkligen ätit så konstiga saker på senaste tiden. Nu är det ju helg och jag kan ta det lugnt med det här med maten. Får hoppas att jag inte går upp allt för mycket i helgen och köra hårt på söndag igen! Är iaf lättare för mig att inte äta så mycket nu om man jämför med innan. Visst, nu äter jag mycket som är onyttigt, men det måste jag ju inte göra nästa vecka. Hoppas på att nå ungefär 56,5 kg nästa vecka! Det vore fantastiskt, så lite kan jag inte minnas att jag vägt någon gång (jo som barn förstås, fast då vägde jag mig ju inte såhär).

Flötmat

Ok gårdagens hetsätande verkade inte finna några gränser. Chips, cheezballs och pizza, samt läsk dessutom. Fuck också. Haha. Ska försöka att äta ungefär ingenting alls idag. Har dock redan ätit några cheezballs och druckit ett halvt glas svartvinbärsdricka. Funderar även på att äta upp chipsresterna till kvällsmat och sedan inte äta något mer idag? Är det dåligt? Åh, att det ska vara så svårt att veta exakt hur dåligt saker är. Önskar jag hade en kaloriräknare på väggen som bara kunde säga stopp vid ca 600 kcal. Gosh!
Varför äter jag i princip ingenting och sedan äter jag chips och godis och dylikt? Haha, ovärt. Vi får väl hoppas att jag inte gått upp allt för mycket tills imorgon iaf. Vi får se, vi får se.

Minus 0,8!

YAY jag vägde mig idag och vägde 57,2. Det är 0,8 kg på två dagar som jag ändå ätit ganska onyttigt på. Ikväll ska jag dock äta chips och cheezballs så sitter just nu och hungrar. Har inte ätit något än så länge. Är det konstigt om jag bara äter sånt idag? Nja. Har gjort det förut åtminstone.
Vill så gärna gå ned till något med 56 tills på fredag. Så lite har jag inte vägt sedan... ja, jag kan inte ens minnas senast jag vägde så lite! Så hoppas verkligen att jag kommer kunna gå ned till något sånt trots det jag äter ikväll. Jag får försöka att äta väldigt lite kalorier imorgon antar jag. Känns som att det är bland annat bloggen så får mig att känna mig stark, tack för det bloggen!

Dagen och gårdagen i matväg

Igår så åt jag pannkakor, tre stycken och endast det på hela dagen, förutom ca ett och ett halvt kex. Idag har jag ätit en skål gröt och ett äpple. Tänkte även köpa godis senare (även fast jag sa att jag inte skulle) och äta endast det idag. Tror det blir så iaf, om ingen kommer hit och börjar laga mat. Borde inte ha ätit gröt, men är ledig idag och blir så hungrig när jag bara går runt hemma.
Imorgon ska jag väga mig. Hoppas på en liten sänkning.

Pannkaksmiddag

Har än så länge inte ätit något alls idag. Dock ska jag äta pannkakor senare så det lär ju bli lite frosseri. Ska försöka att inte äta mer än det idag åtminstone. Är inte ens särskilt hungrig än så länge.
Vägade mig och vägde 58 kg exakt idag. Det är ok efter helgens ätande. 3 kg till första delmålet.

Planering inför den kommande veckan

Ok, imorgon börjar allvaret alltså. Jag är rädd för att väga mig imorgon, men jag måste. Känns som om jag gått upp massor under helgen. Har ätit en hel del saker. Nu börjar jag iaf imorgon.
Vägning på måndag, onsdag och fredag.
Fredagar och lördagar är fria, än så länge. Beroende på vilket resultat det ger.
Inget hetsande på vardagarna, men det kommer det väl bli ibland ändå. Sånt är svårt att förhindra.
Saker jag ska unna mig under nästa vecka är avokado och kaffe med mjölk.
Jag ska inte köpa godis någon gång under veckan, även om middagen uteblir.
Hoppas att det här fungerar nu. Måste få självdiciplin. Ta en dag i taget.
Är rädd att misslyckas, jag får inte ge upp. 50 kg till sommaren, kanske mer beroende på.

Har helg nu

Nu är det fredag och helg. Idag och imorgon kan jag ta det lite lugnt med allt det här. På måndag börjar jag på riktigt. Väger mig inte idag pga att jag ändå inte direkt åt så lite igår så det är knappast någon direkt skillnad. Egentligen borde jag kanske börja på söndag istället. Tror nästan jag ska försöka, kan ju försöka lite iaf möjligen.

Ett kilo ner

Vägde mig nyss och jag vägde 57,6 kg, vilket är ett kilo mindre än förra gången trots att jag mest suttit hemma och ätit en massa den senaste veckan. Förstår inte riktigt hur det har gått till, men det gör mig glad. Än så länge har jag inte ätit något mer än en godis och en kopp kaffe idag. Yaaaaaay. 2,6 kg kvar till första delmålet och jag väger mig igen imorgon!

Börjar nu

Idag ska jag börja har jag bestämt. Har nu fått tillräckligt med motivation. Ska väga mig sen för att se vad jag väger, sedan jobbar vi oss nedåt.
Jag vill att någon ska kunna tycka att jag är smal någon gång. Vill inte alltid gå runt och undra om folk tänker på mig som tjock. Vill veta att jag inte är det. Vill känna mig bekväm med mig själv. Vara formad lite mer som jag själv vill.

Börjar senare än jag tänkt

Eftersom jag är sjuk just nu har jag inte börjat med mitt nya liv än. Åh jag vet ju att jag kan göra det här, det blir bara så svårt att börja när jag sitter hemma och inte har så mycket att göra. Lättare att komma igång när jag går i skolan och sedan hålla igång det. Hoppas det funkar sen när jag kommer tillbaka till skolan. Jag har gjort det förut och därför borde jag kunna göra det igen. Min målvikt är 50 kg (till sommaren senast) och sist jag vägde mig så vägde jag 58 kg. Första delmålet är 55 kg. Jag är verkligen inte ute efter anorexia eller något pro ana-levande, tänker därför inte försöka hålla på och äta 200 kcal per dag eller något sådant. Jag brukar äta ca 500-600 en vanlig dag och mer på helgerna. Är inte säker på hur det här kommer att utforma sig, men det är svårt att bara kasta sig in i. Kan ta någon vecka innan man är inne i det har jag lärt mig. Jag kan tänka mig att jag kanske är frisk till på onsdag och isåfall börjar jag också på onsdag.

RSS 2.0